Hallen igen

Hallen har pyntats upp och är ännu finare.


Taklampan fick följa med in i det nya, bör dock saneras och diskas.


Jag såg i en inredningstidning (tror det var vi i villa) där dom använde gamla potatislådor som skoställ. Fina såna kan vara svåra att få tag på och jag ville ha vita. Så det blev dessa. Såga till lite delar, måla, limma och spika ihop. Precis som jag ville ha dom!


Fyra rutor som jag fräste i kanterna och skruvade fast krokarna jag gjorde på smideskursen för 5-6 år sen. Så kom dom till användning och bra blev det!


Dessa två sötnosar tror jag har funnits i stugan sen den byggdes, slutet på 50-talet. Dom är några av favoriterna som jag sparat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0