Hallen

Egentligen började jag med sovrummet men det har inte knäppts några efterbilder så det får komma senare.
I "stora rummet" fanns en härlig spalje med hatthylla och skohylla. Inget jag kände att jag ville ha kvar.
Till väster när man kom in fanns min toalett. I tonåren var det allt för gräsligt att gå på dass när det var kallt och mörkt så min käre far lät installera en toalett till mig. Det tackar jag för, men nu när man gått och blivit vuxen känns det onödigt och en riktig hall ska jag ha.


Spaljen och toalettdörren mittemot. Notera även den vackra panelen och det underbara trätaket. Blä..


Mycket större bara spaljen försvann och ljusare!


Väggen till toaletten försvinner sakta men säkert och även det tillför att ett till fönster kommer fram och mer ljuuus! Tyvärr var ju taket inne i toaletten högre än resten. En liten Lina-lösning så var det fixat. Tur att man inte kan se hur det ser ut under nu. Men jämnt blev det.


Och slutresultatet: nytt golv i hela rummet, nya tapeter och det nya taket.
Mycket ljusare och jag har fått min hall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0