Vardagsrummet

Eftersom det bara är två rum i stugan är det ett sovrum och "storstugan". Kök, matplats, hall och vardagsrum i ett. Men det funkar alla tiders och jag gillar öppen planlösning. Bra när det inte är så stort.


Den underbara panelen och "spånskive" mattan. Här ser man även vad fint det matchar med trätaket igen.
Plus att man ser vart det suttit saker på väggarna. Prydnadskrukor till vänster om hörnskåpet och klockan till höger. Sot! Ovanpå hörnskåpet står högtalaren. Den har fått en ny fin hylla nu.


Panelen på väg bort!


Och slutresultatet. Soffan är överdelen på min gamla våningssäng, som fått ett ryggstöd och tyg runt underkanterna. Jag ville ha en dagbädd med extrasäng men dom är tyvärr så dyra. Den här funkar utmärkt och under kan man ha...


..en extrasäng! Den hör till den extremt fula bäddsoffan som fanns där förut men som nu längre inte är med oss.


Och mina fina pallar som jag gjort alldeles själv och klätt med lurvtyg. Fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0