Städning

En riktigt gråmulen dag vid havet. Kan inte annat än tycka det är så vackert ändå.
Har haft rensingsdag hos farbror Tobbe. Han har en stor vind där pappa haft halva sitt liv. Nu var det dags att ta tag i det och rensa. Att folk sparar det dom gör är helt otroligt. Hittade kartonger med strumpor och kallsonger. Från 80-talet!! Kasta. Fick även med mig en drös med annat skit hem som jag  måste gå igenom. Bland annat en massa gamla tavlor. Dessa är ju så fina enligt farmor (som också var med och styrde). "Tänk vad fin du kommer få ute i stugan nu!"
Mmm, svarar jag lite diffust.
Nog för att det kan vara roligt att spara något men vart ska jag ha skiten? 7 tavlor med broderade fåglar. Inte mig grej liksom.
Sen denna vackra broderade ren som tydligen farmor gjort. "Men inte kan du väl kasta den som farmor har sytt?" Säger hon. "Nej inte då" svarar jag och kastar på skräphögen när jag kommer hem.
Hittade dock min gamla smurfsamling. Det var det bästa!
Och mitt nya vinterprojekt. Fått en fotölj av Tobbe som jag ska klä om. Den är gammal men superskön att sitta i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0